TIPY, RADY A NÁVODY V BLOGU

Jak zdokonalit metodiku realizace výběrových řízení a vyvarovat se laciných chyb

Děláte výběrová řízení? Přemýšlíte, jak vylepšit vaši metodiku výběru dodavatelů? Možná váháte, jaká opatření přijmout, aby váš postup byl optimální? Realizace výběrových řízení, respektive výběr dodavatelů, je jednou z klíčových činností oddělení nákupu. Proto jsem připravil...

Jak zvolit správnou strategii nákupu… a ukázat, že svoji práci rozumíte

Máte představu, jak v horizontu tří let budete nakupovat? Jakou konkrétní strategii nákupu pro různé skupiny výrobků nebo služeb zvolíte? Zahrnuje tato představa rozdílný přístup k nakupovaným položkám či službám? Ten je totiž nezbytným předpokladem účinné nákupní...

Jak mi můj nejúspěšnější seminář změnil život

Povím vám příběh svého nejúspěšnějšího semináře – Strategické řízení nákupu a strategie nákupu – který mi vytvořil příjem 915 430 Kč a jak mi doslova změnil život. Jako v zrcadle se v něm odráží i můj osobní příběh. Je za 5...

Firemní nákup – proč je důležitý

Jak je ve vaší společnosti vnímán firemní nákup? Má oddělení nákupu stejnou důležitost pro firmu jako například oddělení marketingu, prodeje či výroby? Toto jsou otázky, které kladu účastníkům snad na každém semináři. Přibližně šedesát procent dotazovaných...

Děláte výběrová řízení? Porovnejte si metodiku

Klíčové. Rozhodující. Neodmyslitelné. A co výběrové řízení znamená pro vás? Prakticky každá společnost nakupuje a nějakým způsobem provádí výběrová řízení. Bohužel úroveň realizace je mnohdy neuspokojivá. A asi dobře víte, že kvalita provedení podstatným způsobem ovlivňuje úspěšnost společnosti...

V čem spočívá přidaná hodnota nákupu – 47 nákupních profesionálů se podělilo o své zkušenosti

V čem spočívá přidaná hodnota nákupu pro společnost? Jaké činnosti se v následujících dvanácti měsících chcete nejvíce věnovat? Položil jsem tyto dvě a další otázky nákupním profesionálům a požádal je o sdílení jejich názoru. Podívejte se, jak odpovídali. Možná...

Jak prodávat výsledky své práce, i když vám to není příjemné

Také si myslíte, že dobré výsledky práce se prodávají samy? Možná vaše oddělení šlape jako švýcarské hodinky a vy k tomu značnou měrou přispíváte. Ale opravdu to váš nadřízený nebo interní zákazníci vnímají stejně? Když někdo ve...

V čem spočívá přidaná hodnota nákupu?

Většina nákupčích, kteří cítí a přiznávají, že neumí v dostatečné míře prodávat výsledky své práce, si zpravidla neuvědomuje, v čem spočívá přidaná hodnota oddělení nákupu pro společnost. Určitě ve své práci chcete být úspěšní a jednou si říct o vyšší...

Co je to strategické řízení nákupu? – III. část

V první části jsme si vysvětlovali v čem spočívá strategické řízení a také jaké jsou manažerské činnosti. Druhá část rozebírala obsah funkční strategie nákupu. Podrobněji byly vysvětleny první čtyři oblasti. V této třetí části rozebereme zbývající čtyři. Jak...

Co je to strategické řízení nákupu? – II. část

V předchozí části článku jsme si vysvětlovali podstatu strategického řízení a také jaké jsou manažerské činnosti. Nyní se podrobněji podíváme na možný obsah funkční strategie nákupu. Vysvětleny budou první čtyři oblasti (strategické cíle odvozené od nadřazené strategie,...