TIPY, RADY A NÁVODY V BLOGU

Jak odolávat tlaku zvyšování cen

Firemní nákup zažívá turbulentní časy. Nákupčí, místo aby si dodavatele vybírali, jsou rádi, že nějakého vůbec mají. Jsou pod tlakem nedostatku času. Stali se z nich „hasiči požárů“. Nejvíce však bojují se zvyšováním cen a nedostatkem materiálu...

Umíte zvolit správný úvod vyjednávání?

Jak začínáte své jednání či vyjednávání s dodavateli? Neformálním úvodem? Tak to je běžná praxe. Ale jen zkušení vyjednávači dokážou díky neformálnímu začátku získat výhodu, která zásadním způsobem ovlivní vlastní výsledek vyjednávání. Patříte mezi ně? Připravte...

Strategie vyjednávání win-win tak, jak ji neznáte

Používáte ve své praxi při vyjednávání strategii win-win? Pravděpodobně ano nebo se o to vědomě či nevědomě snažíte. Dotazováním na trénincích vyjednávání jsem odhalil jeden nedostatek: Mnoho lidí už o strategii win-win slyšelo a něco o ní ví, ale už...

10 praktických tipů na zvýšení přesvědčivosti při vyjednávání II. část

Chcete výrazně zvýšit svoji přesvědčivost při vyjednávání? Pokud již znáte pět tipů z první části, tak vám k tomu přidám dalších pět. Přizpůsobte svůj komunikační styl protistraně, vyhněte se jedné z nejčastějších chyb, nenechte se lacino ovlivnit protistranou...

10 praktických tipů na zvýšení přesvědčivosti při vyjednávání I. část

Chcete výrazně zvýšit svoji přesvědčivost při vyjednávání? Naučte se používat formulace a slova, která používají úspěšní vyjednavači, a naopak se vyhněte frázím nebo slovům, jež vaši přesvědčivost snižují. Existují totiž fráze, slova nebo techniky, o nichž vás nikdy...

Umění přesvědčivě vyjednávat – nezbytný předpoklad dobrého nákupčího

Jako lektor jsem byl jsem svědkem mnoha vyjednávání. Ve valné části z nich se opakuje stejná chyba, a tak ŘADA NÁKUPČÍCH NECHÁVÁ PENÍZE NA STOLE. Ale bohužel o tom nevědí. Hlavní protivník tak nesedí proti nim, ale na jejich vlastní...

30 nejsilnějších argumentů

Chystáte se vyjednávat? Jestliže ano, podívejte se na 30 nejsilnějších argumentů, které používají ostřílení nákupčí. Vybral jsem je z 242 možností. V článku rovněž rozebírám argumenty, kterým bude lépe se vyvarovat. Dále ty, které použít můžete, ale jejichž váha...

Ne každý nákupčí nebo obchodník je dobrý vyjednávač

Není možné si myslet, že pokud někdo pracuje jako nákupčí nebo obchodník, umí velmi dobře vyjednávat. To by bylo stejné jako se domnívat, že pokud se někdo v dětství naučí jezdit na kole, tak z něj za pár let...

V čem EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ převyšuje ty průměrné

Je krásný letní den. Sedím v zasedací místnosti svého klienta a dychtivě naslouchám. Provádím analýzu nákupu jedné středně velké výrobní firmy a právě dnes se konají řízené rozhovory s lidmi, kteří mají ve firmě nákup na starosti. Probíhá pátý a poslední rozhovor...

Tajemství úspěšného oddělení nákupu – nákupní praxí osvědčená metoda

Odpověď na otázku „Jak vybudovat trvale úspěšné oddělení nákupu“ hledají manažeři nákupu po celém světě. Ale způsob „Jak toho dosáhnout“ nalezli jen ti opravdu dobří. Co odlišuje skutečně dobré a trvale úspěšné oddělení nákupu? Jaké postupy jejich manažeři...