TIPY, RADY A NÁVODY V BLOGU

Strategie vyjednávání win-win tak, jak ji neznáte

Používáte ve své praxi při vyjednávání strategii win-win? Pravděpodobně ano nebo se o to vědomě či nevědomě snažíte. Dotazováním na trénincích vyjednávání jsem odhalil jeden nedostatek: Mnoho lidí už o strategii win-win slyšelo a něco o ní ví, ale už nevědí, jaké konkrétní kroky udělat, aby situace win-win dosáhli. Většina lidí ví, že je to kompromisní jednání, které vede k úspěšnému...

7 ověřených způsobů, jak rychle realizovat úspory

Úspora finančních prostředků je zpravidla hlavním důvodem existence nákupního oddělení. Proč? Protože podstatou podnikání je vytvářet zisk. Existují dva způsoby, jak může společnost dosáhnout zvýšení zisku. Zvýšením obratu, nebo snížením nákladů. A to je úkol nákupních profesionálů. Úspora peněz by však neměla být jediným důvodem existence oddělení nákupu. Dalšími důležitými důvody jsou: řízení výdajů, podpora interních...

Kolik stojí špatný nákupčí?

Víte, kolik peněz stojí firmu nákupčí? Jenomže nejsou jenom dobří nákupčí. Během svojí praxe jsem potkal i ty méně dobré. Takže mě přirozeně napadla otázka: Kolik zaměstnavatele stojí špatný nákupčí? Odpovědět na tuto otázku není tak jednoduché. Na to vám žádná mzdová kalkulačka nebo účetní přesnou odpověď nedají. Už si nevystačíte s informací o výši superhrubé mzdy. Pro zjednodušení mám na mysli pouze...

13 důvodů, proč firemní nákup nefunguje

Pokud pracujete ve firmě, kde je firemní nákup na dobré úrovni a plní svoji roli, tak to možná berete za jakousi samozřejmost a patrně si jeho kvalitu ani neuvědomujete. Rozdíl však okamžitě vidíte, když se dostanete do společnosti, kde je nákup na nízké úrovni. Že takový nákup připravuje společnost o zisk, o tom není pochyb. Ze své zkušenosti a z práce s nákupními týmy vím,...

Strategie realizace úspěšného výběrového řízení

Pokud chcete, aby vaše výběrové řízení bylo úspěšné, aby vybraný dodavatel dostál domluveným podmínkám, musíte udělat něco víc než jen poptat tři firmy a vybrat tu nejlevnější. Mnoho lidí se domnívá, že realizovat výběrové řízení zvládne každý. Interní pokyny mnoha organizací hovoří jasně: „Oslovte minimálně tři společnosti a z předložených nabídek vyberte nejlevnějšího dodavatele.“ Celkem logicky si...

Jaký je váš nejsilnější argument?

Vyjednáváte s dodavateli? Snažíte se je ovlivnit nebo přesvědčit v případech, kdy se o něčem rozhodujete? Pak se podívejte na 30 nejsilnějších argumentů, které používají ostřílení nákupčí. Vybral jsem je z 242 návrhů. Procházím mezi účastníky semináře a se zaujetím pozoruji, jak se dokážou vypořádat se zadaným cvičením. Je evidentní, že především ti méně zkušení mají problém. A jak zní zadání...

Ne každý nákupčí je dobrý vyjednávač

Není možné si myslet, že pokud někdo pracuje jako nákupčí, umí velmi dobře vyjednávat. To by bylo stejné jako se domnívat, že pokud se někdo v dětství naučí jezdit na kole, tak z něj za pár let bude velmi dobrý profesionální cyklista. Tak jednoduché to není. Smutná pravda je, že celá řada profesionálních nákupčích neumí dobře vyjednávat. Vyjednávání je...

Jak zdokonalit metodiku realizace výběrových řízení a vyvarovat se laciných chyb

Děláte výběrová řízení? Přemýšlíte, jak vylepšit vaši metodiku výběru dodavatelů? Možná váháte, jaká opatření přijmout, aby váš postup byl optimální? Realizace výběrových řízení, respektive výběr dodavatelů, je jednou z klíčových činností oddělení nákupu. Proto jsem připravil BEZPLATNÝ on-line trénink pro všechny, kdo dělají výběrová řízení a chtějí vylepšit svoji metodiku. Kurz jsem nazval: Jak zdokonalit metodiku realizace...

Jak zvolit správnou strategii nákupu… a ukázat, že svoji práci rozumíte

Máte představu, jak v horizontu tří let budete nakupovat? Jakou konkrétní strategii nákupu pro různé skupiny výrobků nebo služeb zvolíte? Zahrnuje tato představa rozdílný přístup k nakupovaným položkám či službám? Ten je totiž nezbytným předpokladem účinné nákupní strategie a úspěchu firmy jako takové. Jakou techniku k rozpoznání nových příležitostí i potencionálních hrozeb použijete? Každý dobrý nákupčí by měl znát a v...

Jak mi můj nejúspěšnější seminář změnil život

Povím vám příběh svého nejúspěšnějšího semináře – Strategické řízení nákupu a strategie nákupu – který mi vytvořil příjem 915 430 Kč a jak mi doslova změnil život. Jako v zrcadle se v něm odráží i můj osobní příběh. Je za 5 minut 9… … a za chvíli to začne. Jsem nervózní. Hlavou se mi honí pochybnosti, jestli to vůbec zvládnu. Nemohu se...