TIPY, RADY A NÁVODY V BLOGU

30 nejsilnějších argumentů

Chystáte se vyjednávat? Jestliže ano, podívejte se na 30 nejsilnějších argumentů, které používají ostřílení nákupčí. Vybral jsem je z 242 možností. V článku rovněž rozebírám argumenty, kterým bude lépe se vyvarovat. Dále ty, které použít můžete, ale jejichž váha...

Ne každý nákupčí nebo obchodník je dobrý vyjednávač

Není možné si myslet, že pokud někdo pracuje jako nákupčí nebo obchodník, umí velmi dobře vyjednávat. To by bylo stejné jako se domnívat, že pokud se někdo v dětství naučí jezdit na kole, tak z něj za pár let...

V čem EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ převyšuje ty průměrné

Je krásný letní den. Sedím v zasedací místnosti svého klienta a dychtivě naslouchám. Provádím analýzu nákupu jedné středně velké výrobní firmy a právě dnes se konají řízené rozhovory s lidmi, kteří mají ve firmě nákup na starosti. Probíhá pátý a poslední rozhovor...

Tajemství úspěšného oddělení nákupu – nákupní praxí osvědčená metoda

Odpověď na otázku „Jak vybudovat trvale úspěšné oddělení nákupu“ hledají manažeři nákupu po celém světě. Ale způsob „Jak toho dosáhnout“ nalezli jen ti opravdu dobří. Co odlišuje skutečně dobré a trvale úspěšné oddělení nákupu? Jaké postupy jejich manažeři...

Kolik stojí špatný nákupčí?

Víte, kolik stojí firmu nákupčí? Jenomže nejsou jenom dobří nákupčí. Během svojí praxe jsem potkal i ty méně dobré. Takže mě přirozeně napadla otázka: Kolik zaměstnavatele stojí špatný nákupčí? Odpovědět na tuto otázku není tak jednoduché. Na to...

Děláte to špatně

Děláte to špatně! Nerozumíte tomu! Nákup nefunguje tak, jak by měl! Musíte se hodně zlepšit! Za všechno může nákup! Už vás někdy někdo takto nebo podobně tvrdě kritizoval? Kritika bolí, ale je skutečně oprávněná? Není pochyb...

Procurement Mastermind

Chcete se potkávat s nejlepšími kolegy z nákupní branže? Přidejte se do skupiny excelentních nákupčích – otevírám Procurement Mastermind. Je určen manažerům nákupu, kteří chtějí růst, chtějí na sobě stále pracovat a jsou ochotni sdílet svoje know-how. Mastermind skupina je...

5 smrtelných zabijáků úspěšné prezentace

Snad v každé branži najdete osobnosti, které takzvaně vystupují z řady. Při odborných přednáškách jim lidé se zaujetím naslouchají a jejich výkon odmění nefalšovaným potleskem. Odlišují se od ostatních nejen svou vysokou odborností, ale především uměním prodat svou...

Jak se rodí on-line kurz

Je 12. března krátce po 14. hodině. S napětím sleduji tiskovou konferenci vlády. Premiér Andrej Babiš na ní právě vyhlašuje nouzový stav. Vláda přijímá opatření a omezení, která chápu. Zdraví je na prvním místě. Ale tyto kroky ze dne na den...

13 důvodů, proč firemní nákup nefunguje

Pokud pracujete ve firmě, kde je firemní nákup na dobré úrovni a plní svoji roli, tak to možná berete za jakousi samozřejmost a patrně si jeho kvalitu ani neuvědomujete. Rozdíl však okamžitě vidíte, když se dostanete do společnosti, kde je...