TIPY, RADY A NÁVODY V BLOGU

Firemní nákup – proč je důležitý

Jak je ve vaší společnosti vnímán firemní nákup? Má oddělení nákupu stejnou důležitost pro firmu jako například oddělení marketingu, prodeje či výroby? Toto jsou otázky, které kladu účastníkům snad na každém semináři. Přibližně šedesát procent dotazovaných mi odpovídá stejně: „Nejsme tak důležití jako jiná oddělení.“ Čím to je, že se oddělení nákupu netěší ve většině společností...

Jaký problém řešíte?

Čtete rádi moje články? Rád bych pro vás připravil další zajímavý a velmi hodnotný obsah. Ale potřebuji vaši pomoc! Bez vaší pomoci se mi to nepodaří! Aby pro vás byly moje články maximálně přínosné, odpovězte mi prosím na následující otázky. V ideálním případě se rozepište. Pokud vás tlačí čas, tak mi velmi pomůže vaše reakce na jednu z prvních...

Děláte výběrová řízení? Porovnejte si metodiku

Klíčové. Rozhodující. Neodmyslitelné. A co výběrové řízení znamená pro vás? Prakticky každá společnost nakupuje a nějakým způsobem provádí výběrová řízení. Bohužel úroveň realizace je mnohdy neuspokojivá. A asi dobře víte, že kvalita provedení podstatným způsobem ovlivňuje úspěšnost společnosti a také její hospodářský výsledek. Začněme pěkně od začátku a udělejme si nejprve jasno v tom, proč vůbec dělat výběrová řízení a vybírat dodavatele....

47 nákupních profesionálů se podělilo o své zkušenosti

V čem spočívá přidaná hodnota nákupu pro společnost? Jaké činnosti se v následujících dvanácti měsících chcete nejvíce věnovat? Položil jsem tyto dvě a další otázky nákupním profesionálům a požádal je o sdílení jejich názoru. Podívejte se, jak odpovídali. Možná pro vás budou některé odpovědi překvapující. Co si představit pod pojmem přidaná hodnota? Na úvod je důležité se zamyslet nad...

Jak prodávat výsledky své práce, i když vám to není příjemné

Také si myslíte, že dobré výsledky práce se prodávají samy? Možná vaše oddělení šlape jako švýcarské hodinky a vy k tomu značnou měrou přispíváte. Ale opravdu to váš nadřízený nebo interní zákazníci vnímají stejně? Když někdo ve firmě zmíní vaše jméno nebo vaše oddělení, tak to, co se mu vybaví, bude do značné míry ovlivněno výsledky vaší práce,...

V čem spočívá přidaná hodnota nákupu?

Většina nákupčích, kteří cítí a přiznávají, že neumí v dostatečné míře prodávat výsledky své práce, si zpravidla neuvědomuje, v čem spočívá přidaná hodnota oddělení nákupu pro společnost. Určitě ve své práci chcete být úspěšní a jednou si říct o vyšší plat. Nejspíše chcete, aby vás kolegové respektovali. Patrně také chcete, aby oddělení nákupu bylo pro firmu stejně tak důležité jako...

Co je to strategické řízení nákupu? – III. část

V první části jsme si vysvětlovali v čem spočívá strategické řízení a také jaké jsou manažerské činnosti. Druhá část rozebírala obsah funkční strategie nákupu. Podrobněji byly vysvětleny první čtyři oblasti. V této třetí části rozebereme zbývající čtyři. Jak jsem již uváděl ve druhé části, podíváme se na ně z pohledu otázek, PROČ a CO dělat, abyste uměli analyzovat současný stav nákupu....

Co je to strategické řízení nákupu? – II. část

V předchozí části článku jsme si vysvětlovali podstatu strategického řízení a také jaké jsou manažerské činnosti. Nyní se podrobněji podíváme na možný obsah funkční strategie nákupu. Vysvětleny budou první čtyři oblasti (strategické cíle odvozené od nadřazené strategie, stanovení role a rozsahu odpovědností nákupu, plánování v nákupu, organizování a řízení nákupu). Zbývajícím čtyřem bude věnována třetí část článku. Obrázek číslo 1...

Co je to strategické řízení nákupu? – I. část

Když dostanu otázku „Co je to strategické řízení nákupu?“, zpozorním a trpělivě vysvětluji, že odpověď není tak jednoduchá a že je nejprve dobré rozumět pojmům, jako je poslání, vize, cíle, strategie a strategické řízení. Protože pokud chcete vytvořit opravdu fungující strategicky řízený nákup, pak se bez dobrého pochopení a znalostí výše uvedených pojmů neobejdete. Co je to strategické řízení?...

Výdajová analýza – správné informace nad zlato

Ne nadarmo se říká, že informace mají cenu zlata. V nákupní branži jsou zdrojem životně důležitých informací o dodavatelích, dodávaných položkách nebo objemu obchodů různé nákupní reporty, přehledy, sestavy, statistiky a výdajové analýzy. Nezáleží na tom, co nakupujete a v jaké oblasti pracujete. S informacemi pracovat musíte. Potřebujete je, když chcete smysluplně řídit dodavatele, když potřebujete efektivně spravovat nakupovaný sortiment, když...