Každý z nás má jiné vlohy. Když například vybíráte do svého týmu nové kolegy, jak stanovujete schopnosti, dovednosti a znalosti, které by měl ideální kandidát (nákupčí) mít? Víte, jaké jsou vaše vlastní silné a slabé stránky? A k čemu je...
Jednou z nejčastějších činností nákupčích je oslovování dodavatelů s poptávkou a zajišťování nabídek. A pokud chcete šetřit čas a peníze, zajistit automatické vyhodnocování či vést přesnou evidenci, tak se tu nabízí možnost elektronizace nákupu. Díky uvedeným výhodám nejsou pro celou řadu nákupčích...
MS Excel je velmi mocný nástroj a skvělý pomocník, který vám pomůže, pokud potřebujete zpracovat a analyzovat různá data. Jak už to u mnoha „vychytávek“ naší moderní doby bývá, naučíme se ovládat a využíváme jen omezené množství funkcí. Ale...
Rozumíte odborné řeči svých kolegů z ekonomického oddělení? Co vám řekne výkaz zisků a ztrát či rozvaha? Umíte v těchto dokumentech číst a víte, jak vám mohou pomoci při výběru vašeho dodavatele? Víte, jak se promítnou úspory realizované nákupním...
„Tak jste to konečně pochopil!“, řekl mi můj nadřízený, když jsem mu předával svoji výpověď. Dlouho jsem váhal, měl jsem tu práci rád a bavila mě. Výsledky jsem měl dobré, ale nakonec jsem se rozhodl, stejně...
Nedávná rekodifikace přinesla řadu změn právních předpisů, které zasahují do oblasti uzavírání smluv. Nákupčí (podnikatelé) uzavírají méně či více významné smlouvy denně, a proto jsem požádal zkušeného advokáta Tomáše Liškutína, aby vybral jednu okolnost či faktor, který...
Otevírám dveře zasedací místnosti a vstupuji dovnitř. U stolů rozmístěných do tvaru písmene U sedí patnáct různých ředitelů. Uprostřed se nachází místo pro řečníka, ke kterému nejistým krokem přicházím. Zdravím auditorium, ale není to hlas, na který jsem zvyklý. Pod...
Říká se, že změna je život. Ve skutečnosti se lidé změnám velmi často a intenzivně brání. Změna totiž vyvolává strach a představuje nejistotu. Nejistota pak vyvolává zjevný nebo skrytý odpor jednotlivců či celé skupiny. Ale příběhy úspěšných lidí...
Patnáct nejčtenějších článků roku 2014 mělo dohromady 5 826 zobrazení. To znamenalo, že návštěvníci webu jim věnovali 395 hodin svého času. Nečetli jste některý? Podívejte se na jejich přehled. Jako nákupčí jsem velmi často a rád dělal...
Víte, jaký je rozdíl mezi slevou, marží a obchodní přirážkou? Umíte jednotlivé hodnoty spočítat? Není to taková samozřejmost, jak by se na první pohled mohlo zdát. Na seminářích s účastníky řeším téma výpočtu slevy, procentuálního navýšení či výpočtu...