Výkonnost každé společnosti je závislá na výkonnosti dodavatelů, s nimiž spolupracuje. Nakupujeme od nich, protože jednoduše potřebujeme jejich produkty či služby, abychom sami dosáhli určitých výsledků.
Dodavatelé, kteří dobře fungují, nám pomáhají poskytovat či vyrábět naše vlastní kvalitní výrobky či služby, zvyšovat produktivitu, snižovat náklady a zvyšovat zisk.
Naopak dodavatelé, kteří neodvádějí dobrou práci, mohou být příčinou nejrůznějších problémů, jenž mohou mít za následek přerušení výroby, snížení kvality našich výrobků či služeb, zvýšení nákladů, selhání v očích našich zákazníků.
Řízení výkonnosti dodavatelů by proto mělo být klíčovou činnost každého oddělení nákupu.
Přesto všechno řada společností řízení dodavatelů vůbec neuplatňuje nebo mu nevěnuje dostatečnou pozornost.
K úspěšnému zavedení hodnocení dodavatelů je zapotřebí provést těchto pět kroků:
Proč je zavedení programu hodnocení dodavatelů užitečné a jak vaší firmě pomůže?
Kromě výše uvedených důvodů poskytuje hodnocení dodavatelů informace pro další rozhodování, je možné z tohoto hodnocení vypozorovat trend, odhalit příležitosti ke změně a optimalizovat náklady.
Neztrácejte čas hledáním, přihlaste se na seminář a dosáhněte v krátkém čase lepších výsledků.
- Strategické řízení nákupu a strategie nákupu
- Jak si vyjednat lepší dodavatelské podmínky – Výběrová řízení v nákupu
- Jak úspěšně vyjednávat s dodavateli – Vyjednávání s dodavateli
- Praktický trénink vyjednávání (nejen) pro nákupčí
- Strategie vytváření úspor krok za krokem
- Microsoft Excel pro nákupčí
- 15 příkladů nejlepší nákupní praxe
- Excelentní nákupčí
- Individuální školení na míru dle vašich potřeb
—
Líbil se vám tento článek? Zmáčkněte tlačítko To se mi líbí a Share. Uděláte mi tím radost.
Jarda Cirkovský
Přečtěte si další články věnované firemnímu nákupu