Co vás odlišuje od ostatních, dává vám větší šanci dostat přidáno, získat novou lepší práci či mít konkurenční výhodu a úspěšně se uplatnit na trhu práce? A to bez ohledu na to, zda vás zajímá práce v nákupu, něco prodáváte, působíte ve veřejném sektoru nebo třeba ve zdravotnictví. Je to vaše osobní značka.
Ročně se setkávám s celou řadou manažerů nákupu a s některými mám velmi blízký a dobrý vztah. Možná i proto, že když občas někdo z nějakého důvodu přijde o práci, tak se na mě obrací s dotazem, zdali nevím o nějakém volném místě.
Bohužel to, že přijdete o práci, se může stát každému, protože je to neodmyslitelná součást dnešního života. Ten, kdo byl nějakou dobu bez práce, zvlášť když musel živit rodinu či splácet hypotéku, velmi dobře ví, jak nepříjemné, stresující a frustrující období to může být. Jak náročné hledání nové práce je a jak každé odmítnuté bere člověku sílu.
Vzpomínám si, jak jsem sám hledal práci. Nebylo to vůbec lehké. Spoustu hodin sedíte u internetu, odpovídáte na desítky inzerátů a v mnoha případech těm lidem na druhé straně ani nestojíte za odpověď.
Možná z vlastní zkušenosti znáte následující postup. Na základě motivačního dopisu a životopisu, pokud splňujete určitá kritéria, si s vámi personální agentura nebo personalista domluví schůzku. Ty „nejlepší“ uchazeče agentura doporučí na pracovní pohovor do konkrétní firmy. V případě odpovědi na inzerát bez zprostředkovatele vám propustku do dalšího kola uděluje personalista dané firmy. To může mít podobu psychologických testů či assessment centra. No a nakonec finální interview s nadřízeným či se zástupci vedením firmy.
Pokud projdete tímto velmi náročným a časově zdlouhavým eliminačním sítem, pak teprve získáváte práci a je to jako byste vyhráli v loterii.
Na druhou stranu si vzpomínám na to, když jsem já vybíral posilu do svého týmu. Po zveřejnění inzerátu mi, v závislosti na obsazované pozici, přišlo 50 životopisů a někdy i více. V té spoustě, pro mě neznámých jmen, jsem se pak snažil nalézt tu nebo toho pravého. Pokud mě nikdo na první pohled nezaujal, nepřesvědčil, nevyvolal ve mně velmi dobrý dojem, tak po několika pohovorech mi jednotliví uchazeči splývali a rozhodování nebylo vůbec jednoduché.
Chcete vzít osud do vlastních rukou a začít si budovat osobní značku?
Pak právě pro vás mám připraveny následující odborné semináře:
- Strategické řízení nákupu a strategie nákupu
- Jak si vyjednat lepší dodavatelské podmínky – Výběrová řízení v nákupu
- Jak úspěšně vyjednávat s dodavateli – Vyjednávání s dodavateli
- Praktický trénink vyjednávání pro nákupčí
- Naučte se umění vytvářet úspory
- Microsoft Excel pro nákupčí
- 15 příkladů nejlepší nákupní praxe
Pokud se chcete odlišit, dostat přidáno či být povýšen/a, získat novou lepší práci či mít konkurenční výhodu a úspěšně se uplatnit na trhu práce, tak jedna možnost by tu byla.
Té možnosti většina lidí nevyužívá, přestože to není žádná nová věc. Budujte si svou osobní značku. Tu vám totiž, na rozdíl od služebního auta, mobilu, notebooku a samozřejmě místa, nikdo nevezme.
Jak správně rozumět pojmu osobní značka? Je to víc než jen vaše dobré jméno! Mít silnou osobní značku znamená mít vliv na svoji profesní dráhu a kariéru. Znamená to mít:
Buďte těmi, kteří se sami aktivně cíleně a dlouhodobě vzdělávají. Buďte těmi, kteří přispívají na různá odborná diskusní fóra, popřípadě píšou svůj blog. Buďte těmi, kteří odpovídají na otázky, radí a sdílejí svoje zkušenosti či pomáhají ostatním lidem.
Pokud jste skutečný profesionál a osobnost, tak se zařaďte mezi ty, kteří přednášejí na konferencích, kde jim lidé se zájmem naslouchají.
Ale pozor! Není možné rozumět všemu a znát odpovědi na všechny otázky. Je nutná specializace na určitou oblast!
Nedávno jsem na profesní sociální síti LinkedIn založil diskusní fórum a pojmenoval jsem jej Excelentní nákup. Rád bych vás pozval k návštěvě tohoto fóra a vyzval vás, abyste se stali jeho aktivními členy.
Fórum je určeno pro sdílení a výměnu zkušeností, informací, nejlepší praxe, know-how či šíření osvědčených postupů v oblasti nákupu. Dále také obsahuje sekci, kde je možné inzerovat nabídky práce či dát potencionálním zaměstnavatelům na vědomí, že hledáte nové výzvy.
Sám jsem členem několika zahraničních diskusních skupin zaměřených na problematiku firemního nákupu. Některé z těchto skupin mají i několik desítek tisíc členů, a to z celého světa. Úžasná síla a know-how, nemyslíte?
—
Líbil se vám tento článek? Zmáčkněte tlačítko „To se mi líbí“ či „Share“. Uděláte mi tím radost. Také se podívejte na další články v pravém sloupci označeném RUBRIKY =>.
Jarda Cirkovský