Chystáte se přečíst si nějakou zajímavou knihu? Ne, teď nemám na mysli beletrii, milostný ani dramatický žánr, detektivku ani sci-fi. Myslím knihu, která by vás inspirovala ve vaší práci, ukázala nové cesty nebo se stala podnětem ke změně a otevřela vám nový pohled na každodenní rutinu.
Lidé mě často žádají o tipy na odbornou literaturu. A protože knížky jsou neoddělitelnou součástí mého života, napadlo mě podělit se s vámi o několik tipů na zajímavé knihy, které stojí za to vzít si na dovolenou.
Soustředil jsem se na odbornou literaturu dostupnou v našich knihkupectvích. To proto, že nákup například na Amazonu, kde jistě najdete velmi široký výběr, vyžaduje slušnou znalost angličtiny a podstatně větší investici.
Tato kniha mi otevřela oči a ukázala mi, jak má vypadat prezentace, která zaujme. A pokud občas otvíráte PowerPoint, protože například musíte vytvořit prezentaci pro vedení, pak je tento tip jasná jednička.
Autor knihy, Carmine Gallo, prostudoval a analyzoval nejlepší vystoupení Steva Jobse a odkrývá v ní tajemství jeho úspěšných prezentací.
Podrobně rozebírá příklady a techniky, popisuje ty, které fungují. Poutavou formou ukazuje, jak si Jobs dokázal podmanit publikum bez ohledu na to, o jakou prezentaci se jednalo.
Věřím, že oceníte soubor praktických rad, které vám pomohou připravit a realizovat působivou prezentaci.
Vypůjčím si dvě věty z obálky knihy, které jasně říkají, proč si ji máte přečíst a co tím získáte: Chcete uchvátit každé publikum? V této knize najdete vše, co k tomu potřebujete!
Tuhle knihu jsem si prostě musel koupit. Tři ze čtyř autorů (Radim Černý, Alena Hanzelková, Miloslav Keřkovský a František Němeček) znám osobně a jejich jména pro mě byla zárukou kvality.
Tento nákupní manuál přináší podrobný návod, jak vytvořit strategii firemního nákupu tak, aby se nákup stal základním pilířem úspěšné firmy a její konkurenční výhodou.
Pochopíte, jak strategie firemního nákupu zapadá do kontextu strategického řízení celé firmy.
Dozvíte se, jak analyzovat váš současný stav, a naučíte se, jak při formulaci nové strategie postupovat. Součástí jsou také příklady a případové studie.
Praktická knížka, která moji knihovnu zdobí již několik let.
V první části se autoři Roger Perrotin a Pierre Heusschen zamýšlejí nad rolí firemního nákupu, stručně popisují přípravu plánu nákupu a krátce rozebírají zásady úspěšného vyjednávání.
Ve druhé části se zaměřují na přípravu obchodního vyjednávání: jak identifikovat vlastní potřeby, analyzovat trh a stanovit cíle vyjednávání; jak vyhodnotit, s kým se setkáváte, a připravit adekvátní styl.
Třetí část je věnována průběhu vyjednávání, argumentaci nákupčího a řešení problémů během vyjednávání. Čtvrtá část shrnuje zásady, které je vhodné dodržovat při trvalém obchodním vztahu.
Kvalitní kniha autorů Ivana Grose a Stanislavy Grosové, ve které se autoři se čtenáři dělí o svoje zkušenosti získané spoluprací s podniky. Skvělé je, že máte možnost knihu číst zdarma on-line nebo si ji stáhnout v podobě PDF souboru.
Najdete v ní pasáž věnovanou postavení nákupu ve firmě, kategorizaci nakupovaného sortimentu zboží, různým typům nákupních situací a popisu struktury nákupního procesu.
Pozornost věnují autoři také organizaci nákupu ve společnosti, moderním formám nákupu v prostředí internetu, vyjednávání o ceně nebo nákupním strategiím. Součástí je i velké množství různých příkladů.
Chcete rychlé řešení? Přihlaste se na seminář.
- Jak úspěšně vyjednávat s dodavateli – Vyjednávání s dodavateli
- Praktický trénink vyjednávání (nejen) pro nákupčí
- Strategické řízení nákupu a strategie nákupu
- Jak si vyjednat lepší dodavatelské podmínky – Výběrová řízení v nákupu
- Microsoft Excel pro nákupčí
- 15 příkladů nejlepší nákupní praxe
- Excelentní nákupčí
- Strategie vytváření úspor krok za krokem
- Individuální školení na míru dle vašich potřeb
Elektronizace nákupu je pravděpodobně nejvýraznějším trendem současnosti. Má své výhody i nevýhody. Aby bylo vaše elektronické vyjednávání úspěšné, musíte splnit určité podmínky.
Jaké?
O tom se dočtete v knize Milana Kaplana, Josefa Zrníka a kolektivu spoluautorů. Odborníci jsou to na slovo vzatí, o tom není pochyb, protože patří k průkopníkům používání e-aukcí v Čechách a na Slovensku.
Rychlokurz vyjednávání pro začátečníky a pokročilé vyšel v roce 1994, a tak jej už nejspíš seženete jen v antikvariátu nebo v knihovně.
Profesor Pierre Casse ve své knize vychází se situace, kdy máte před sebou důležité jednání, nemáte dostatek času na přípravu, a přesto chcete efektivně vyjednávat.
Text je proto velmi přehledný a stručný – bez zbytečně komplikovaných postupů. Na 171 stranách si osvojíte podstatné znalosti a dovednosti potřebné pro úspěšné vyjednávání.
Anotace knihy říká: „Vyjednávat suverénně a s úspěchem není těžké, pokud znáte ty správné strategie a postupy!“
Naučte se od autora knihy, zkušeného psychologa a kouče Thomase Fritzsche, jak uspět při kooperativním vyjednávání.
Seznamte se se základy komunikace a řeči těla, strategickým vyjednáváním, různými osobnostními typy lidí nebo také s vyjednáváním pomocí neurolingvistického programování.
Po přečtení této knihy Jamese Borga změníte způsob, jakým komunikujete s ostatními lidmi.
Proč?
Protože se dozvíte, jak ohromný vliv na mezilidskou komunikaci má řeč těla. Pomocí této knížky mimo jiné zlepšíte dojem, kterým působíte na ostatní.
Naučíte se účinně pozorovat a naslouchat – správně rozluštit výrazy tváře a očí, porozumět tónu hlasu nebo řeči končetin.
Snadněji poznáte, když vám někdo lže nebo neříká úplnou pravdu. Již nikdy nebudete nevědomky vysílat signály, které nejsou v souladu s tím, co ve skutečnosti říkáte.
Nemusíte být telepat ani geniální pozorovatel lidí, nemusíte být jasnovidec ani mít nadpřirozené schopnosti – přesto můžete číst myšlenky jiných lidí.
Jak? Na základě pozorování gestikulace, mimiky a řeči těla svého protějšku.
Thorsten Havener – autor světového bestselleru Vím, co si myslíš – vám představí některé ze svých nejdůležitějších technik a ukáže, jak se dají uplatnit v každodenním životě.
Jsou pro vás vyjednávací schopnosti klíčové? Chcete umět rozpoznat manipulaci a ubránit se jí? Zajímá vás, proč požadavek vznesený určitým způsobem bývá odmítnut, ale stejný požadavek vznesený jen trošičku jiným způsobem bývá úspěšný?
Profesionálové používají celou řadu způsobů, aby z lidí dostali slůvko „ano“. Podle Cialdiniho většina z nich spadá do šesti základních kategorií: reciprocita, stálost, sociální vliv, sympatie, autorita a nedostatek.
Kniha rozebírá tyto principy a jejich funkce ve společnosti, jejich možnosti využití a obrovskou sílu při manipulaci s lidmi.
Chcete-li vědomě měnit postoje, názory nebo chování druhých lidí – ovládnout psychologii přesvědčování –, pak si nenechte ujít nejprodávanější knihu Roberta Cialdiniho, nejznámějšího sociálního psychologa současnosti.
__
Líbil se vám tento článek? Klikněte na tlačítko To se mi líbí a Share. Uděláte mi tím radost.
Jarda Cirkovský
PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ČLÁNKY