Ze statistik uživatelů eAukčního softwaru PROEBIZ vyplývá, že naprostá většina administrátorů jej využívá jen k realizaci nákupních on-line výběrových řízení. Tak ale zdaleka nevyužívá všech jeho možností, protože eAukční software nejsou jenom reverzní eAukce.
V dnešní době snad každý, kdo se věnuje nákupu pro nějakou organizaci, ví, co jsou to eAukce. Pokud přece jen nevíte o co jde, následující video vám srozumitelnou a rychlou formou vysvětlí princip fungování eAkcí.
Chci vyzkoušet e-aukční software
Přihlaste se na seminář, dosáhnete v krátkém čase lepších výsledků
Pro více informací klikněte na název.
- Strategické řízení nákupu a strategie nákupu
- Jak si vyjednat lepší dodavatelské podmínky – Výběrová řízení v nákupu
- Jak úspěšně vyjednávat s dodavateli – Vyjednávání s dodavateli I
- Praktický trénink vyjednávání pro nákupčí
- Naučte se umění vytvářet úspory
- Microsoft Excel pro nákupčí
- 15 příkladů nejlepší nákupní praxe
Pojďme se podívat na to, jak konkrétně eAukční software PROebiz, díky dalším doplňujícím modulům, umí administrátorům zjednodušit život a pomoct jim při vyjednávání s dodavateli. Již tak bohaté schopnosti softwaru dále rozšiřují tyto moduly:
Z výše popsaných sedmi modulů se nyní blíže podíváme na ePoptávky.
Z jednání s manažery nákupu vím, že společnosti často nemají systém, který by nákupčí používali v případě nákupů zboží či služeb s nižší hodnotou a s jehož pomocí by oslovovali dodavatele s žádostí o zaslání nabídky.
Běžně bývají oslovováni dodavatele prostým e-mailem. Vyhodnocování takových nabídek pak probíhá pouze opticky, popřípadě je nutné získaná data přenést ručně do tabulky. To samozřejmě stojí čas, který nákupčí nemají.
Co je však ještě horší, že znalosti nákupčích v takových případech zůstávají v jejich hlavách či jsou skryty někde v nespočetném množství e-mailů. Čím více lidí nákup provádí, tím větší problém to může být.
Položili jste si někdy následující otázky?
A právě ePoptávky vám pomohou řešit výše uvedené problémy. Jejich přidaná hodnota tkví ve zjednodušení administrativy, v jednotném systému poptávání a zajištění drobných nákupů napříč firmou a také uchovávání důležitých dat na jednom místě.
Stejně jako u aukčního modulu je dodavatelům odesílán jednoduchý informativní e-mail a oni se přes hypertextový odkaz dostanou do příslušné poptávky a předloží nabídku.
Na rozdíl od elektronické aukce zde dodavatelům odpadá povinnost vyplnit registrační formulář a tak vstup do softwaru je to pro ně jednodušší a rychlejší.
U poptávek se zpravidla používá jen jedno kolo nazvané Předkládání nabídek, ve kterém dodavatel může nabídku upravovat nahoru i dolů (stejné jako v Zadávacím kole u aukcí).
Primárně je toto kolo nastaveno tak, že dodavatelé nevidí nejlepší nabízené podmínky, ale dle momentálního vývoje to můžete v průběhu kola změnit a ukázat je. Tím vyvoláte podobný efekt jako při aukci.
V případě zájmu je po ukončení poptávky možné přidat soutěžní kolo a přenastavit ji na aukci.
Nejrozšířenější je však strategie, kdy dodavatele naučíte, aby vám během stanovené doby předložili nejlepší možnou nabídku, a kdo tak učiní, tak mu, za předpokladu splnění stanovených podmínek, vystavíte objednávku.
Víte, co je předpokladem realizace úspěšného výběrového řízení, aukce či poptávky? Zajímá vás, jakých pět nejčastějších chyb se dopouští administrátoři výběrových řízení? Pak si nenechte ujít článek 5 NEJČASTĚJŠÍCH CHYB VÝBĚROVÝCH ŘÍZENÍ.
Těším se na vaše názory a příspěvky na blogu expertní diskuzní skupiny Excelentní nákup na LinkedIn.