Je krásný letní den. Sedím v zasedací místnosti svého klienta a dychtivě naslouchám. Provádím analýzu nákupu jedné středně velké výrobní firmy a právě dnes se konají řízené rozhovory s lidmi, kteří mají ve firmě nákup na starosti. Probíhá pátý a poslední rozhovor toho dne. Naproti mně sedí opravdový profesionál a je radost se s ním bavit.
Nemohu se ubránit a v duchu si říkám:
„Toto je EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ! Kéž bych ho mohl na mých kurzech nechat vyprávět, jak dělá svoji práci. On dělá přesně to, co má. Používá techniky, postupy a vykonává činnosti, které já doporučuji.“
Nemusím klást otázky, ale i přesto dostávám jasné a výstižné odpovědi na vše, co potřebuji vědět.
Před ním jsem jednal se třemi referenty a ředitelem jedné z divizí. Všichni měli vysokou školu a byli to sympatičtí a chytří lidé.
Referentům bylo přibližně 35 let, ředitel byl padesátník. Všichni se věnují nákupu již pár let a v nákupní branži nejsou žádní zelenáči.
Ale ten rozdíl mezi ním a jeho kolegy je znatelný na první pohled a je obrovský.
Je to jako přesednout z nejlevnější verze OCTAVIE do luxusního a nabušeného SUPERBA.
Přemýšleli jste někdy nad tím, co způsobuje rozdíl mezi úrovní jednotlivých nákupčích? Co způsobuje, že jeden dělá svoji práci lépe než druhý?
Není to vždy jen přirozená inteligence, talent nebo schopnosti. Není to jen něčí touha být úspěšný. Není to jen motivace prosadit se.
Není to jen schopnost efektivně komunikovat, pracovat samostatně a řešit problémy, neustále se učit nebo pracovat v týmu.
Myslíte si, že opravdu dobrý nákupčí může být jen někdo?
Rozdíl je v tom, co člověk prožívá v souvislosti s prací, kterou vykonává. Jaké emoce zažívá. Zdali má odvahu zkusit něco jiného, nového. Zdali má informace a ZNALOSTI a jak je dokáže používat.
A víte, v čem je problém? Většina nákupčích si neuvědomuje, že nemá dostatečné ZNALOSTI!
Jak to vím?
Měl jsem možnost hovořit s několika tisíci různých nákupčích a srovnávat. Ale hlavně sám jsem patřil do skupiny nákupčích, kteří neví, že neví.
To, že nevím, že nevím, jsem pochopil, až když jsem se začal systematicky vzdělávat.
Bez dostatečných ZNALOSTÍ se na vrchol nikdy nedostanete.
Je to, jako byste chtěli zdolat Mount Everest bez kvalitního vybavení. Samotná dobrá fyzička získaná tvrdou a dlouhotrvající dřinou (praxí) vám na to zkrátka nestačí.
Dlužím vám vysvětlení, v čem EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ převyšoval ostatní.
Co myslíte, v čem to bylo?
Pokud jste si tipli, že to bylo ve ZNALOSTECH a přístupu k práci, tak máte pravdu.
Byl to jeden z nejpříjemnějších odborných rozhovorů, které jsem kdy měl.
Pozorně jsem naslouchal a odpovědi na moje nevyřčené otázky přicházely samy.
Nenuceným způsobem jsem se dozvěděl, jak pracuje s daty, jak pracuje s dodavateli a jak s nimi jedná, jakou volí strategii nákupu v jednotlivých kategoriích, jaké jsou zákonitosti trhu a jak funguje, které klíčové hybné síly ho ovlivňují, co platí na jednotlivé dodavatele a co si může nebo nemůže dovolit, co dělá, aby pro firmu zajistil dostatečnou zásobu v době, když je zboží nedostatek…
Ostatně to jsou hlavní důvody, proč jsem pro nákupní profesionály vytvořil seminář EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ. >>
Kombinuje ty nejdůležitější ZNALOSTI z každodenní práce nákupčích.
Každá část kurzu je poskládaná tak, aby informace, metody, techniky i know-how pomohly nákupním profesionálům pozitivním způsobem ovlivňovat hospodářské výsledky firmy.
Nebo na nákupčího, který dělá svoji práci s nadšením a všechny zmiňované aspekty má v malíčku?
Nepochybuji o tom, že jste zvolili vzdělaného nákupčího, který má ZNALOSTI a dělá svoji práci s nadšením. Že ano?
A pokud cítíte, že si v uvedených dovednostech nejste jistí v kramflecích, chcete je mít v malíčku nebo si jen chcete rozšířit obzory, tak přesně pro vás mám připravený seminář EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ. >>
Dejte mi 7,5 hodiny a já vás naučím TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ, co by měl umět každý nákupčí (… i když jste úplný začátečník, anebo nemáte výsledky, které byste chtěli mít). Klikněte zde >>
Sami velmi dobře víte, že svět se mění a mění se poměrně rychle. Proto ZNALOSTI, které máte dnes, vám zítra již stačit nemusejí. Také dobře víte, že ZNALOSTI se nezískávají snadno. Získat je trvá velmi dlouho.
A přitom jsou to právě ZNALOSTI, které budou stále více ovlivňovat hospodářské výsledky firem.
Moje jméno je Jarda Cirkovský a v nákupní branži se pohybuji od roku 1992. Postupně se stal firemní nákup mojí vášní.
Pracoval jsem pro malé firmy i velké značky. Vedl jsem více než 260 seminářů, které navštívilo přes 2 000 nákupních profesionálů.
Svoje ZNALOSTI jsem nasbíral během své dlouholeté praxe, a také učením se od celé řady českých i zahraničních expertů.
Do svého vzdělávání jsem investoval více než 750 000 Kč. To mi umožnilo stát se lektorem a konzultantem firemního nákupu a dělat práci, která mě velmi naplňuje a těší.
Jak vysokou částku jste ochotni investovat, abyste měli výsledky, které jste vždycky chtěli mít?
Měli byste totiž ještě vědět, že kromě semináře EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ mám pro vás připravený speciální bonusy…
Díky tomuto kurzu se naučíte, jak nastavit úspěšnou strategii vytváření úspor nebo popřípadě nákupní plán a jak dosahovat skvělých výsledků opakovaně. A to i přesto, že nemáte mnohaletou praxi.
Je v tom ale jeden háček. Nabídka je časově omezena a platí jen pro prvních 10 zájemců. >>
Úspěch vám zaručit nemohu. Odpovědnost musíte převzít vy sami.
Nebo také nemusíte dělat nic, ale pak se nic nezmění. Můžete jít vlastní cestou pokusů a omylů, ale pak je velmi pravděpodobné, že se z vás EXCELENTNÍ NÁKUPČÍ nikdy nestane.
Nebo se můžete nechat navigovat a cestu k cíli naleznete mnohem snáz a rychleji.
Já vám mohu zaručit, že získáte vědomosti, které vám pomohou různé informace správně a efektivně vyhledávat, hodnotit a zpracovávat.
Budete těžit z lepšího pochopení zákonitostí vašeho nákupního trhu a faktorů, které ho ovlivňují.
Naučíte se strategie nákupu, které většina nákupčích nikdy nedokáže pojmenovat.
Správný postup realizace výběrového řízení se pro vás stane naprostou samozřejmostí.
Mohu vám garantovat, že pokud budete trpělivě a dlouhodobě nabyté znalosti aplikovat v praxi, dokážete dělat správná rozhodnutí.
Rozhodnutí, která budou pozitivně ovlivňovat hospodářské výsledky firmy, pro kterou pracujete.