Děláte to špatně

Děláte to špatně! Nerozumíte tomu! Nákup nefunguje tak, jak by měl! Musíte se hodně zlepšit! Za všechno může nákup!

Už vás někdy někdo takto nebo podobně tvrdě kritizoval?

Kritika bolí, ale je skutečně oprávněná?

Není pochyb o tom, že když děláte práci, na které vám záleží, takto tvrdá kritika bolí. Ale…

  • Jsou podobná prohlášení oprávněná?
  • Do jaké míry autor firemnímu nákupu rozumí?
  • Do jaké míry zakrývá vlastní selhání?

Možná je váš nákup na dobré úrovni,

a proto podobná konstatování neslýcháte. Ale…

  • Jak dobří opravdu jste?
  • S kým se porovnáváte?
  • Není to pouze váš pocit?

Objektivně ohodnotit úroveň nákupu není jednoduché

Vyžaduje to velkou zkušenost, znalosti, praxi, a především nadhled. Jednotná metodika, kterou by bylo možné jednoduše vzít a použít, bohužel neexistuje.

Vytvořil jsem si vlastní nástroj

Než jsem se odhodlal vytvořit si vlastní nástroj – test hodnocení úrovně nákupu, roky jsem hledal, diskutoval, díval se a učil, jak to dělají ti nejlepší. Test obsahuje 78 otázek a podrobně rozebírá výkonnost nákupu z pohledu šesti klíčových oblastí:

  • organizování nákupu,
  • nákupní tým,
  • výkonnost nákupu,
  • vypracování nákupní strategie,
  • řízení dodavatelů,
  • využívání nástrojů.

Je to velice rychlé a efektivní řešení, které mi ušetří spoustu času. Klientům pak nemalé finanční prostředky.

Jak vznikl test hodnocení úrovně nákupu

Nastoupil jsem do nového zaměstnání. Mým úkolem bylo vytvořit novou koncepci firemního nákupu.

Z přijímacích pohovorů jsem věděl, že nákup mému novému zaměstnavateli nefunguje tak, jak by měl, a pokud s tím něco neudělá, bude mít brzy vážné problémy. Ostatně proto jsem finální pohovor absolvoval s generálním ředitelem.

Postupně jsem se s neznámým prostředím začal seznamovat. Záhy jsem zjistil, že nejsem první, kdo se o vytvoření nového konceptu pokoušel. Moji dva předchůdci si na tom vylámali zuby a byli odejiti.

Řekl jsem si, že udělám maximum pro to, aby se podobná věc nestala také mně.

Zaprvé mám přece profesionální čest. Zadruhé jsem v té době dokončoval studia programu MBA a jako téma disertační práce jsem si vybral vytvoření nové koncepce firemního nákupu. Nezískat diplom, zahodit roky studia a vyhodit 250 000 Kč, tak to jsem si vůbec nepřipouštěl.

Logicky, než začnete něco vytvářet, musíte detailně poznat aktuální stav a ohodnotit ho. Abych měl jistotu, že moje práce bude na vysoké úrovni, začal jsem podrobně studovat problematiku firemního nákupu.

Ne že bych to do té doby nedělal, ale chtěl jsem si být naprosto jistý. Navíc v disertační práci jsem musel citovat relevantní odborné zdroje.

Výhodou bylo, že jsem měl k dispozici analýzy poradenských společností. Ale nechtěl jsem se spoléhat jen na ně.

Proto jsem si koupil knížky na téma firemního nákupu, účastnil se řady školení a domluvil si celou řadu schůzek s manažery nákupu velkých a renomovaných společností.

Samozřejmě jsem hledal také na internetu.

Zkrátím to. Výsledkem mého počínání je test, který sám používám, když se na mě nějaká firma obrátí, abych analyzoval jejich nákup a pomohl jim zvýšit jeho úroveň.

Kompletní test je samostatně neprodejný. Avšak…

Vyzkoušejte můj test

… Dnes máte možnost získat variantu odladěnou na ZJIŠTĚNÍ POTENCIÁLNÍCH ÚSPOR. A nejlepší na tom je, že ZDARMA.

Pokud chcete odhalit skrytý prostor pro realizaci úspor, pokud chcete znát současnou úroveň vašeho firemního nákupu, pokud chcete získat informace, jak ho posunout na vyšší úroveň…

klikněte na tento odkaz a stáhněte si ho. >>

Co získáte

  • 15 příkladů nejlepší praxe, které vám nastaví zrcadlo a ukážou vám, kde jste a kde byste mohli být.
  • 15 otázek, které rozeberou váš nákup a odhalí prostor pro úspory.
  • 15 otázek, které vám ukážou, zdali na váš nákup můžete být právem hrdí nebo vám peníze protékají mezi prsty.

STÁHNOUT TEST >>

Vědět víc se vyplatí!

GARANCE KONÁNÍ KURZU. Semináře se uskuteční v plánovaném termínu prezenční formou. V případě nepříznivé epidemiologické situace nebo přihlášení malého počtu účastníků kurz proběhne on-line formu.